Med de flesta lokala (on-prem) och äldre PBX-lösningar är användningen av en bordstelefon beroende av att den är fastansluten till PBX- och PSTN-nätverken. Men dessa föråldrade telefonsystem byggdes inte för att rymma de stora fjärranställda som vi ser idag.
Företag som inte stöder en ta med-din-egen-enhet-miljö är extremt utmanade just nu inom fyra nyckelområden:
- Säkerhet: Oförmågan att säkra dessa enheter och arbetsflöden sätter konfidentiell företagsinformation i fara vid varje samtal, vilket skapar en IT-administratörs mardröm.
- Funktionalitet: Brist på viktiga företagsväxelfunktioner för administratörer, försäljning, support och chefer kan negativt påverka hur ett företag fungerar i dagens miljö.
- Fjärradministration: Äldre lösningar är ofta inte lätta att hantera utanför platsen, vilket gör dem svåra att uppdatera och felsöka.
- Kundverksamhet: Inkommande samtal till huvudföretagsnumret måste besvaras var som helst och samtal måste dirigeras till rätt medarbetare, särskilt för försäljning och support.
Så här hjälper ett molntelefonsystem IT att upprätthålla säkerheten, säkerställer att arbetsledare kan hantera fjärrstyrda team och gör det möjligt för anställda att arbeta hemifrån.
Begränsningar för system på plats
Dagens distansarbetsmiljö har avslöjat många brister med lokala lösningar. Lokala PBX-system byggdes till exempel för att köra röst i nätverket och möta moderna krav endast genom kontinuerliga modifieringar. De har allvarliga begränsningar när dina team plötsligt tvingas arbeta hemifrån:
- Många nya anställda på distans använder sina personliga mobiltelefoner för att få kontakt med kollegor och kunder och avslöjar sina personliga telefonnummer.
- Chefer kan inte se anställdas onlinenärvaro eller få tillgång till samtalsrapportering och statistik för sina team.
- Chefsassistenter och deras chefer förlorar sina arbetsflöden, såsom överföring, konferens, håll och katalogåtkomst.
- IT-administratörer kan inte rulla ut uppdateringar, övervaka användningen eller felsöka problem.
Med alla dessa begränsningar är dock rädslan för att migrera bort från dessa lokala system fortfarande mycket verklig. Stora företag vill ofta inte överge sina tidigare investeringar, och upplevd risk i att migrera till en ny plattform orsakar också tvekan.
Men för att förenkla hanteringen, spara kostnader och skala telefonkommunikation för en fjärranställd arbetsstyrka är det smarta alternativet att migrera till molnet .
Fördelar med Zoom Phone-molnlösningen
Zoom Phone byggdes från grunden för att lösa dessa användar- och administrativa utmaningar. Med Zoom Phone som en del av Zooms enhetliga kommunikationsplattform kan organisationer:
- Anpassa sin distributionsstrategi med lokal och molnpeering
- Behåll befintliga nummer och tjänsteleverantörer
- Migrera äldre enheter i en förenklad, anpassad steg-för-steg-process
- Utnyttja en enda Zoom-app för all deras video- och röstkommunikation
- Ge en strömlinjeformad slutanvändarupplevelse
Dessutom hjälper Zoom Phone försäljning, support och andra kundinriktade team att interagera med kunder genom moderna funktioner som:
- Stöd inbyggd samtalsdirigering och köbildning
- Integrera med kritiska CRM-applikationer, inklusive Salesforce
- Ge användarna närvaro, klicka för att ringa och alternativ för extern utgående nummerpresentation
- Kan lyfta samtal till ad hoc-videomöten
Migrera till molnet idag
Att anpassa sig till denna nya distansarbetsmiljö kan vara skillnaden mellan att ditt företag växer eller stannar, och en molntelefonlösning hjälper dig att framgångsrikt anpassa och upprätthålla kontinuitet i verksamheten .
Ta kontakt med en oss idag för att lära dig hur Zoom kan hjälpa dig att hantera en nyligen distanserad arbetsstyrka med VoIP -telefon, videosamtal , teamchatt och webbinariumlösningar på en enda integrerad molnplattform.