Zoom Workplace sammanför kommunikation, medarbetarengagemang, utrymmen och produktivitetslösningar på en enda plattform med Zoom AI Companion-funktioner inkluderade
AI driver en monumental förändring i hur vi arbetar, hjälper till att förbättra produktiviteten, förenkla uppgifter och främja engagemang. Det omformar också teamarbetet och inleder en ny era av samarbete.
Idag har spridda team och frånkopplade samarbetsverktyg skapat oönskad komplexitet – i form av fler möten, tystade kommunikationskanaler och informationsöverbelastning. En Morning Consult-rapport från 2023 beställd av Zoom avslöjade att mer än hälften av kunskapsarbetarna spenderar minst några gånger i veckan på tidskrävande uppgifter som att dela anteckningar och åtgärder med kollegor, och enligt Opentext upplever 80 % av globala arbetare informationsöverbelastning.
All den tid som spenderas i samarbetets namn kan paradoxalt nog stå i vägen för effektivt lagarbete, minska meningsfull kontakt med våra kollegor och hämma engagemang på jobbet. För att ta itu med denna samarbetsparadox måste företag ompröva hur deras team kommunicerar och samarbetar. Vi är här för att möta det behovet – med Zoom Workplace.
Zoom Workplace är vår AI-drivna samarbetsplattform designad för att hjälpa din organisation att ombilda lagarbete genom att effektivisera kommunikationen, öka medarbetarnas engagemang, optimera personlig tid och förbättra produktiviteten i flexibelt arbete. Det är allt du litar på och älskar med Zooms kärnkommunikationsprodukter, kombinerat med våra anställdas engagemang , utrymmen och produktivitetslösningar , allt inom Zoom-upplevelsen, med AI vävd genomgående.
Zoom Workplace lyfter upplevelsen med Zoom AI Companion sömlöst inkluderad utan extra kostnad för licenserade användare, vilket gör att dina anställda kan bli mer produktiva, samarbeta bättre, förbättra sina färdigheter och låsa upp tidsbesparingar – utan att du behöver betala en premie för generativ AI eller behöver välj vem som får generativa AI-superkrafter.
Som en öppen plattform möjliggör Zoom Workplace valmöjligheter och ger kunderna möjlighet att skapa sömlösa upplevelser med våra API:er, SDK:er och över 2 500 integrationer i Zoom App Marketplace, inklusive integrationer med Microsoft, Google och andra.
Se hur Zoom Workplace kan göra din arbetsdag bättre för dig.
Effektivisera samarbete och lagarbete med en enda AI-driven plattform
Tänk om du kunde kombinera alla separata kommunikations- och samarbetsverktyg du använder under din arbetsdag, på en enda plattform? Det är kraften med Zoom Workplace. Det konsoliderar antalet olika appar du använder på en dag, vilket hjälper till att skapa produktivitetsvinster och minska silos genom att förena hur du samarbetar, kommunicerar och delar information smidigt över chatt, telefon, video, e-post och mer.
Zoom Workplace kommer att koppla ihop vår plattform på sätt som du inte har upplevt tidigare, eftersom AI Companion hjälper dig att förbereda dig för din arbetsdag, kommunicera mer sömlöst före, under och efter möten, samarbeta på en whiteboard i Team Chat och mer. Så här kommer det att se ut.
Få effekt med AI Companion
Zoom Workplace drivs av Zoom AI Companion, en AI-assistent som hjälper dig att ladda upp din produktivitet under hela din arbetsdag med högkvalitativa, exakta resultat. Enligt en GigaOm-studie beställd av Zoom (publicerad 26 mars 2024) utfördes AI Companion-transkription med 95 % noggrannhet, och i scenarier för frågor som möter möten levererade AI Companion resultat som var fyra gånger snabbare än ChatGPT-4 webben.
AI Companion sammanfattar möten och chatttrådar för att hjälpa dig att hålla dig uppdaterad, hjälper dig brainstorma idéer på whiteboards för starkare teamsamarbete och komponerar chattar och e-postutkast på några sekunder. AI Companions federerade inställning till AI är utformad för att förbättra kvaliteten på ditt arbete och ge dig tid tillbaka i din hektiska dag. Med våra nyligen annonserade Zoom Phone-funktioner kan du vara mer produktiv under och efter telefonsamtal med sammanfattningar efter samtal, prioritering av röstmeddelanden, extrahering av uppgifter och mer.
Kommer snart, Ask AI Companion är en ny funktion som kommer att inkluderas i AI Companion. Ask AI Companion kommer att kunna samla in, syntetisera och dela viktig information från flera källor över Zoom-plattformen och från utvalda tredjepartsapplikationer. Ask AI Companion kommer också att kunna utföra rutinuppgifter för din räkning, som att skapa mötesförberedande material med relevant innehåll som mötessammanfattningar och chattrådar, utarbeta agendor och brainstorma idéer. Ask AI Companion kommer att finnas tillgängligt på hela Zoom Workplace, så din AI-drivna digitala assistent är alltid till hands och hjälper dig att höja din prestation och frigöra ditt schema.
Samarbeta enkelt före, under och efter möten
Många av våra arbetsdagar kretsar kring möten – att förbereda sig för, delta i och agera utifrån de beslut som fattas i dem. Som en del av Zoom Workplace kommer du att se en ny mötesflik, som stöder traditionella kalendervyer och kommer att effektivisera hela mötets livscykel (tid som spenderas före, under och efter möten) för att enkelt dela information och samarbeta.
- Före möten kommer du att kunna bifoga material och dagordningar inför mötet och chatta med deltagare från möteskortet. Ingen mer jakt på din agenda innan mötet börjar! Och med Ask AI Companion kommer du att kunna få hjälp med att förbereda mötet också.
- Under möten kommer du att kunna komma åt, dela och samarbeta i förbifogat material eller komma åt dokument från appar från tredje part, även om de inte är bifogade till mötesinbjudan. Du kommer också att kunna dela flera skärmar och samarbeta på olika dokument, whiteboards och anteckningar samtidigt. Och för att göra dokumentsamarbete mellan Zoom, Microsoft och Google mer sömlöst introducerar vi nya funktioner för samredigering och behörighetshantering för Microsoft OneDrive och Google Drive-tillgångar så att du inte behöver slösa mer tid på att ge alla tillgång till dokument .
- Efter möten kommer det inte att finnas behov av att titta runt på olika platser efter inspelningar eller filer som kan ha delats av deltagare. Du kommer att kunna komma åt inspelningar, använda AI Companion för att hitta viktig information, fortsätta konversationen utanför mötet tack vare kontinuerlig möteschatt , bjuda in ytterligare deltagare att se inspelningen och få tillgång till delat innehåll – allt du behöver, allt i ett fläck.
Med introduktionen av Zoom Workplace kommer du också att märka en förnyad användarupplevelse i Meetings med ett förenklat verktygsfält, en vy med flera högtalare som lyfter fram aktiva talare så att du lättare kan följa diskussionen och mer. Och i och utanför möten kommer du att kunna välja hur saker ser ut med fyra olika färgteman.
Hjälp ditt team att bli mer organiserat med Team Chat-innovationer
Tillsammans med Zoom Meetings är Zoom Team Chat ett nav för samarbete på jobbet. Vi anser att alla ska ha tillgång till de bästa samarbetsverktygen, varför Team Chat ingår i Zoom Workplace utan extra kostnad. Och det fortsätter att utöka sitt värde. Delade utrymmen i Team Chat låter dig skapa en gruppering av kanaler för att bättre organisera konversationer och dela dessa grupperingar med relevanta teammedlemmar. Nya Team Chat-flikar hjälper dig också att hålla ordning genom att hålla kanalrelaterade tillgångar som länkar, whiteboards och resurser i en enda vy – du kommer till och med att kunna samarbeta om tillgångarna och chatta samtidigt.
Öka medarbetarnas engagemang genom att nå hela din personalstyrka
Effektivt samarbete handlar inte bara om att ha rätt verktyg på plats för att hålla kontakten. Det handlar också om medarbetarrelationer och förtroende — för varandra och i organisationen som helhet.
Vår lösning för medarbetarengagemang , Workvivo, är integrerad med Zoom Workplace, vilket gör det enkelt för din organisation att skapa en känsla av tillhörighet och engagemang genom shoutouts, teamutrymmen och medarbetarundersökningar. Vi integrerar Workvivo ännu mer sömlöst med Zoom genom att erbjuda Workvivo TV för Zoom Rooms så att du omedelbart kan sända viktiga uppdateringar, nyheter och händelser till din personal med Zoom-certifierade enheter för Zoom Rooms.
Med Workvivo kan team och ledare hålla anställda informerade genom företags- eller koncernövergripande meddelanden och utrymmen där medarbetarna enkelt kan hitta den information och resurser de behöver, vilket bidrar till en mer öppen, transparent kommunikation.
Optimera personlig tid och flexibelt arbete
Vi funderar alla på hur vi ska navigera i flexibelt arbete och göra upplevelsen på kontoret värd besväret för anställda. En artikel från Harvard Business Review från 2024 rapporterade att 60 % av de anställda ansåg att kostnaderna – finansiell, tid och energi – förknippade med att gå in på ett kontor dagligen uppvägde fördelarna med tid på kontoret. Organisationer kan inte lita på föråldrade inställningar för att hålla anställda engagerade och produktiva på kontoret.
I Zoom Workplace hittar du en Workspaces-flik för att hjälpa anställda att optimera sin personliga tid och samarbeta bättre med dem utanför kontoret. Oavsett om du reserverar ditt skrivbord med Workspace Reservation , förbereder dig för ett kundbesök med Visitor Management eller hittar din arbetsstation med vår wayfinding-funktion, kommer du att kunna göra allt från fliken Workspaces.
Zoomrum hjälper till att optimera dina olika utrymmen för hybridmöten. Med våra nya följeslagare Zoom Rooms kommer du enkelt att kunna koppla ihop en Zoom Rooms for Touch-enhet med ett Zoom Room och använda ytterligare ingångar som kameran från den medföljande enheten för extra funktionalitet.
AI-drivna funktioner som intelligent director hjälper till att göra möten mer inkluderande genom att låta fjärrdeltagare se och engagera sig med sina personliga kollegor. Snart kommer smarta namnetiketter att göra det lättare att ansluta genom att låta andra mötesdeltagare se ditt namn när du är i ett Zoom-rum. Dessa funktioner möjliggör bättre samarbete och koppling mellan distansanställda och mötesdeltagare på kontoret.
Läs mer om Zoom Workplace
Vill du lära dig mer om vår vision för Zoom Workplace och framtidens samarbete? Se våra tillkännagivanden på Enterprise Connect 2024 . Och håll utkik efter alla Zoom Workplace-erbjudanden som nämns ovan, som lanseras under april och maj.