Integritetspolicy
Vilka vi är
Läs mer här!
Vilka personuppgifter vi samlar in och varför vi samlar in dem
Kommentarer
När besökare lämnar kommentarer på webbplatsen samlar vi in de uppgifter som visas i kommentarsformuläret samt besökarens ip-adress och user agent-sträng som hjälp för detektering av skräpmeddelanden.
En anonymiserad sträng som skapats utifrån din e-postadress (även kallat hash-värde) kan komma att sändas till tjänsten Gravatar för att avgöra om du finns registrerad där. Integritetspolicyn för tjänsten Gravatar finns på https://automattic.com/privacy/. När din kommentar har godkänts kommer din profilbild att visas publikt tillsammans med din kommentar.
Media
Om du laddar upp bilder till webbplatsen bör du undvika att ladda upp bilder där EXIF-data inkluderar data från GPS-lokalisering. Besökare till webbplatsen kan ladda ned och ta fram alla positioneringsuppgifter från bilder på webbplatsen.
Kontaktformulär
Cookie-filer
Om du lämnar en kommentar på vår webbplats kan du välja att spara ditt namn, din e-postadress och webbplatsadress i cookie-filer. Detta är för din bekvämlighet för att du inte ska behöva fylla i dessa uppgifter igen nästa gång du skriver en kommentar. Dessa cookie-filer gäller i ett år.
Om du har ett konto och loggar in på denna webbplats kommer vi att skapa en tillfällig cookie-fil för att kontrollera om din webbläsare accepterar cookie-filer. Denna cookie-fil innehåller ingen personligt identifierbar information och försvinner när du stänger din webbläsare.
När du loggar in kommer vi dessutom att skapa flera cookie-filer för att spara information om din inloggning och dina val för utformning av skärmlayouten. Cookie-filer för inloggning gäller i två dagar och cookie-filer för layoutval gäller i ett år. Om du kryssar i ”Kom ihåg mig” kommer din cookie att finnas kvar i två veckor. Om du loggar ut från ditt konto kommer cookie-filerna för inloggning att tas bort.
Om du redigerar eller publicerar en artikel kommer en extra cookie-fil att sparas i din webbläsare. Denna cookie-fil innehåller inga personuppgifter utan anger endast inläggs-ID för den artikel du just redigerade. Den gäller under 1 dygn.
Inbäddad innehåll från andra webbplatser
Artiklar på denna webbplats kan innehålla inbäddat innehåll (exempelvis videoklipp, bilder, artiklar o.s.v.). Inbäddat innehåll från andra webbplatser beter sig precis på samma sätt som om besökaren har besökt den andra webbplatsen.
Dessa webbplatser kan samla in uppgifter om dig, använda cookie-filer, bädda in ytterligare spårning från tredje part och övervaka din interaktion med sagda inbäddade innehåll, inklusive spårning av din interaktion med detta inbäddade innehåll om du har ett konto och är inloggad på webbplatsen i fråga.
Analys
Vilken information samlar vi in om dig?
På Visualised är vi måna om våra kunder, vilket betyder att vid de fall där vi behöver samla in personlig information, alltid gör det med hänsyn till din integritet. Vi vill vara öppna och transparenta med hur vi behandlar dina uppgifter och det är viktigt för oss att du får reda på vilken information vi samlar in om dig sam t hur vi gör det.
För att vi ska kunna erbjuda våra tjänster, som till exempel erbjuda offerter, order eller marknadsföring av våra produkter och tjänster behöver vi samla in viss personlig information. Du kan då behöva lämna information om dig själv t.ex. när du:
- Vill bli kund hos os
- Skapar inloggning till vår hemsida
- Vill handla produkter och tjänster av oss
- Registrerar dig till våra nyhetsbrev
När du beställer varor eller tjänster hos oss behöver vi veta vem du är och vart du vill att dina varor ska levereras. Informationen används inte bara för att hjälpa dig att slutföra ditt köp och för att vi ska kunna hantera din beställning, utan också för att uppfylla vissa juridiska krav som ställs på oss.
Hur länge vi behåller era uppgifter
Om du skriver en kommentar kommer kommentaren och dess metadata att sparas utan tidsgräns. Anledningen till detta är att vi behöver kunna hitta och godkänna uppföljningskommentarer automatiskt och inte lägga dem i kö för granskning.
För användare som registrerar sig på er webbplats (om sådana finns) sparar vi även de personuppgifter de anger i sin användarprofil. Alla användare kan se, redigera eller radera sina personuppgifter när som helst (med undantaget att de inte kan ändra sitt användarnamn). Även webbplatsens administratörer kan se och redigera denna information.
Hur hanterar och använder vi din information?
Det är viktigt för oss att du är medveten om hur vi hanterar dina personliga uppgifter. Vi kan t.ex. använda dina personuppgifter för följande ändamål:
- För att skapa och hantera ditt personliga konto på vår webbplats
- För att bearbeta dina beställningar
- För att skicka dig aviseringar om leveransstatus
- För att kontakta dig för information eller frågor gällande leveranser
- För att besvara dina frågor och informera dig om nya eller ändrade tjänster
- För att skicka marknadsföringserbjudanden som t.ex. nyhetsbrev, kampanjer och information gällande våra kurser eller aktiviteter
- För att hantera support- eller reparationsärenden
Hur skyddar vi dina uppgifter?
Dina uppgifter lagras i vårt webbaserade affärssystem. Vi delar aldrig ut eller säljer dina uppgifter till en tredje part om det inte krävs för de tjänster som du är intresserad av. I de fall som det är nödvändigt för att vi ska kunna tillhandahålla våra tjänster delar vi dina uppgifter med företag som är så kallade personuppgiftsbiträden för oss. Ett personuppgiftsbiträde är ett företag som behandlar informationen för vår räkning och enligt våra instruktioner. Vi har personuppgiftsbiträden som hjälper oss med:
- Transporter (Logistikföretag och speditörer)
- Marknadsföring (Marknadsföringsverktyg för att kunna skicka dig information rörande våra produkter, tjänster och utbildningar)
- IT- eller supporttjänster (Företag som hanterar nödvändig drift, teknisk support och underhåll av IT-lösningar och tjänster)
När dina personuppgifter delas med personuppgiftsbiträden sker det endast för det syftet som stämmer överens med de ändamål för vilka vi har samlat in informationen (t.ex. för att kunna uppfylla våra åtaganden enligt köpeavtalet). Vi kontrollerar alla personuppgiftsbiträden för att säkerställa att de kan lämna tillräckliga garantier gällande säkerheten och sekretessen för personuppgifter. Vi har även skriftliga avtal med alla personuppgiftsbiträden genom vilka de garanterar säkerheten för de personuppgifter som behandlas och åtar sig att följa våra säkerhetskrav samt begränsningar och krav avseende internationell överföring av personuppgifter.
Hur länge sparas dina uppgifter?
Vi sparar dina uppgifter så länge som det krävs för att uppfylla vårt gemensamma ändamål eller så länge som vi enligt lag är skyldiga att göra detta. Därefter raderas dina personuppgifter. All persondata som innefattas av bokföringslagen lagras i minst 7 år. Om relation mellan Visualised och kunder eller leverantör upphör raderas eller anonymiseras övriga persondata vid regelbundna kontroller.
Vilka rättigheter du har över dina data
Om du har ett konto eller har skrivit några kommentarer på denna webbplats kan du begära en exportfil med de personuppgifter vi har om dig, inklusive alla uppgifter du har gett oss. Du kan också begära att vi tar bort alla personuppgifter vi har om dig. Detta omfattar inte eventuella uppgifter som vi är tvungna att spara av administrativa, legala eller säkerhetsändamål.
Vad är dina rättigheter?
Du har rätt till ett så kallat registerutdrag där du kan se vilka personuppgifter vi har samlade på dig med angivande ändamål, vilka uppgifter som finns lagrade och hur länge informationen sparas. Du kan begära att dina personuppgifter rättas ifall de är felaktiga eller att vi raderar dina uppgifter ifall:
- Uppgifterna inte längre är nödvändiga för de ändamål för vilka de har samlats in eller behandlats
- Du invänder mot en intresseavvägning vi har gjort baserat på berättigat intresse och ditt skäl för invändning väger tyngre än vårt berättigade intresse
- Du invänder mot behandling för marknadsföringsändamål
Om du vill ha ett registerutdrag eller vill ändra dina uppgifter kontaktar du oss via e-post: info@visualised.se eller telefon: +46 10 330 03 31. Har du några frågor gällande den nya lagen eller de olika behandlingarna kan du kontakta vårt dataskyddsombud på e-post: marcus.backlund@visualised.se eller telefon: +46 735 18 181 0
Personuppgiftsansvarig
Visualised AB
Telefon: +46 (0)10 330 03 31
E-post: info@visualised.se
Företagsregister: Bolagsverket
Organisationsnummer: 556905-9560
Visualised Start
Tjänster för möten och arbetsplatsen
Visualised är en av Sveriges ledande leverantörer av anpassade paketlösningar inom video- ljud-, ljus- och bildteknik – vare sig du söker en helhetslösning eller enbart tekniskt stöd. Vi erbjuder licenser, installation, service, projektering och rådgivning.
Visualised finns i både Stockholm, Norrköping, Västerås och Karlstad. Vi arbetar alltid för att förverkliga vårt mål, att du som kund skall fokusera på mötet, inte tekniken. Vårt unika arbetsätt består av 4 hörnstenar, strategi, teknik, implementation och stöd.
Vi hjälper er med om ni planerar ett möte eller evenemang och behöver hjälp med den tekniska biten, tillsammans skapar vi den bästa förutsättningen för ett lyckat möte.
Videomöten
Videomöten i molnet som ger en säker och pålitlig mötesupplevelse med Zoom.
Mötesrum
Vi levererar professionella video och AV-lösningar till den moderna arbetsplatsen.
Support
Visualiseds support ger ert företag de högsta nivåerna av kundeservice och tekniskt stöd
Våra partners
Visualised är leverantörsoberoende och samarbetar med de främsta tillverkarna inom respektive teknikområde.

Nytt från Visualised
juni 21, 2021
Webinar: Återkomsten till den Hybrida Arbetsplatsen
Ett webinar av Visualised med Neat, PEXIP samt Handelskammaren Värmland.
april 22, 2021
Återkomsten till den hybrida arbetsplatsen
mars 24, 2021
Nyheter från Zoom
Under det senaste året har Zoom levererat hundratals funktionsuppdateringar till plattformen, och med den senaste uppdateringsrundan…
Creative Designers
Some
News.
Webinar: Återkomsten till den Hybrida Arbetsplatsen
Ett webinar av Visualised med Neat, PEXIP samt Handelskammaren Värmland.
Nyheter från Zoom
Under det senaste året har Zoom levererat hundratals funktionsuppdateringar till plattformen, och med den senaste uppdateringsrundan fortsätter Zoom strävan…
Allt du behöver veta om Zoom Breakout Rooms
Nu kommer ännu en önskad funktion till Breakout Rooms, alternativet för mötesdeltagare att själv välja vilket video Breakout Room de vill gå med i.
12
Awards
78
Portfolio Projects
22
Happy Clients
Workspaces as a service
Digital information
Vi levererar skalbara tjänster inom Digital Signage, Streaming, Hospital Signage, Arena Signage och Hotell TV.
Rumsbokning
Vi ger er enkelheten att boka mötesrum, arbetsplatser. Genom positionering kan system vägleda till rätt rum eller kollega. Genom enkel statistik kan våra system ge er den verkliga nyttjandegraden för era mötesrum och arbetsplatser.
Smarta mötesrum
Bra teknik skall vara osynlig för användaren och enkel att administrera utan att tumma på funktion. Vi skräddarsyr era mötesrum och mötesplatser med övervakning,service och support som trygghet.
Fokus på arbete, inte teknik
Senaste nyheterna från Visualised
mars 24, 2021
Nyheter från Zoom
Under det senaste året har Zoom levererat hundratals funktionsuppdateringar till plattformen, och med den senaste uppdateringsrundan fortsätter Zoom strävan att ge er de innovativa funktionerna som effektiviserar arbetsflöden och skapar flexibel, effektiv kommunikation och samarbete.
augusti 5, 2020
Filter, reaktioner, belysning och mer! Nya funktioner för att liva upp dina Zoom möten.
Nu kommer det äntligen fler funktioner till Zoom. Med en period av säkerhetsuppdateringar bakom oss, går vi nu in att förbättra fler och fler funktioner.
februari 10, 2020
Popsockes väljer Visualised
Popsockets en av Världens största leverantör av mobiltillbehör har valt Visualised som leverantör av Zoom och Zoom Rooms.
oktober 23, 2019
Svenska Institutet väljer mötestjänster från Visualised
Svenska Institutet väljer Visualised. Under december 2019 flyttar myndigheten till nya lokaler i Stockholm. Som partner och leverantör av videoplattform, videomötesrum, utbildningssalar, digital signage samt rumsbokning väljer myndigheten Visualised i samarbete med Evry Sverige AB.
augusti 30, 2019
Skrivbordsbokning till RISE
Visualised har skrivit avtal om tjänst för skrivbordsbokning med RISE Research Institutes of Sweden AB (RISE) är ett svenskt helägt statligt forskningsinstitut, som samverkar med universitet, näringsliv och samhälle för innovationsutveckling.
november 14, 2018
Visualised söker Account Manager
Vill du bli en del av ett företag i ständig utveckling där du som säljare ansvarar över din försäljningsprocess från start till slut? Vi tror att du som vi är; nyfiken på teknik, passionerad av kunder och levererar kvalité i ditt arbete!
Kontakta oss
Vi hjälper dig att hitta rätt tjänster till er arbetsplats
Visualised
Vi levererar tjänster inom
Videomöte
Vi förstår att er tid är viktig! Vi förstår att er verksamhet strävar efter ett bättre sätt att mötas och att spara på onödiga resor. Vi vet också att dina online möten måste fungera, varje gång, och det måste vara enkelt. Visualiseds tjänster inom video kollaboration ger en fantastisk mötesupplevelse från skrivbordet, den mobila enheten och konferensrummet. Läs mer vad vi kan göra för er här!
Digital Signage
Visualised erbjuder en helhetstjänst för Digital Signage. Våra lösningar ger offentliga miljöer, kontor eller butik en modern och tilltalande atmosfär. Vi erbjuder helhetslösningar som anpassas efter kundens specifika önskemål och våra lösningar kan integreras med befintliga system för att skapa ett sömlöst digitalt informationsflöde.
Mötesrum
Konferens- och mötesrummet är hjärtat i verksamheten. Visualised mötesplattformar ger er verksamhet tryggheten väl fungerande mötesrum. Bra teknik skall vara osynlig för användaren och enkel att administrera utan att tumma på funktion. Vi skräddarsyr era mötesrum och mötesplatser med övervakning,service och support som trygghet.
Rumsbokning
Spara 12 minuter om dagen med Visualised.
Vi ger er enkelheten att boka mötesrum, arbetsplatser eller valbara resurser direkt från er kalender eller mobiltelefon. Genom positionering kan Visualiseds system vägleda till rätt rum eller kollega. Visualiseds helhetstjänst ger ert företag nyttjandegraden på utrymmen och mötesplatser.
Senaste nyheterna
Webinar: Återkomsten till den Hybrida Arbetsplatsen
Ett webinar av Visualised med Neat, PEXIP samt Handelskammaren Värmland.
Nyheter från Zoom
Under det senaste året har Zoom levererat hundratals funktionsuppdateringar till plattformen, och…
Allt du behöver veta om Zoom Breakout Rooms
Nu kommer ännu en önskad funktion till Breakout Rooms, alternativet för mötesdeltagare att själv…
Filter, reaktioner, belysning och mer! Nya funktioner för att liva upp dina Zoom möten.
Nu kommer det äntligen fler funktioner till Zoom. Med en period av säkerhetsuppdateringar bakom…
Zooms svar på integritet och säkerhet
Det har varit mycket brus i media nyligen kring Zooms integritet och säkerhet. Vi uppskattar de…
Popsockes väljer Visualised
Popsockets en av Världens största leverantör av mobiltillbehör har valt Visualised som leverantör…
Svenska Institutet väljer mötestjänster från Visualised
Svenska Institutet väljer Visualised. Under december 2019 flyttar myndigheten till nya lokaler i…
Skrivbordsbokning till RISE
Visualised har skrivit avtal om tjänst för skrivbordsbokning med RISE Research Institutes of Sweden…
Tjänster
Vi hjälper er till ett lyckat möte!
Människor är hjärtat i varje organisation. De förtjänar rätt stöd, särskilt när de måste arbeta med nya verktyg.
Visualiseds tjänster för event och utbildning ger ert företag kompetens och stöd i Zoom videomöten och webinar.
Event
Vi erbjuder full support till ert digitala event. Virtuella onlinevenemang förändrar sättet företag interagerar med sin publik genom att förändra traditionella konferenser till videomöten och interaktiva seminarium. Vi är ditt stöd genom alla steg till ett framgångsrikt event
Utbildning
Våra utbildningar säkerställer att dina anställda får en utbildning för att hantera Zoom. Vi hjälper dem att lära sig funktionerna som gör varje möte till en inspirerande och produktiv händelse.
Creative Artist
New Album
Lorem Ipsum is simply dummy text of the printing and typesetting industry. Lorem Ipsum has been the industry's standard dummy text ever since the 1500s, when an unknown printer took a galley.
Latest Video
Soundcloud Mixes


Photo Gallery
Latest News
Webinar: Återkomsten till den Hybrida Arbetsplatsen
juni 21, 2021
Återkomsten till den hybrida arbetsplatsen
april 22, 2021
Nyheter från Zoom
mars 24, 2021
Creative Event
Web Design
It's an uncommon gathering for those who understand and want to learn more about.
Event Schedule.
If have enough people wanting to attend the same course then we can run one just for you. If you prefer to study in your own time and learning packages.
Thursday, 04
10:00am
PRACTICAL UX METHODS
Patrick McNeil
14:30am
SIMPLIFY YOUR SITE
Barry Clark
Friday, 05
10:00am
CSS OVERLOAD
Patrick McNeil
14:40am
RESPONSIVE TRICKS
Stephan Wink
The speakers.
Tobias van Schneider
Independent Designer
USA
Mathias Høst Normark
Art Director & Designer
DENMARK
32
Workshops.
Register yourself.
City Hotel.
If you chose to stay with us you will enjoy modern home comforts in a traditional setting. Whether you are looking for a short weekend break for you.
Creative Freelance
APP DEVELOPMENT
Credibly brand standards compliant users without extensible services. Dramatically communicate effective resources for intermandated web services.
RESPONSIVE DESIGN
Credibly brand standards compliant users without extensible services. Dramatically communicate effective resources for intermandated web services.
PIXEL PERFECT
Credibly brand standards compliant users without extensible services. Dramatically communicate effective resources for intermandated web services.
24
Web Awards
42
Happy Clients
86
Blog Posts
18